Atgal
Mildos Navickaites- Jonusauskienes tapybos darbu paroda “MILDA”
Maskva, J.Baltrusaicio namai, Povarskaja 24
2009 m. gruodzio 9 d.
Parodoje „ MILDA “ pristatoma naujausi tapytojos Mildos Navickaites- Jonusauskienes darbai, sukurti 2008-2009 m.
Parodos pavadinimą - “Milda” -
įtakojo tapytojos pasirinkta meninė kalba ir paveikslų
siužetai. Lietuvių mitologijos ir tautosakos tyrinėtojų
teigimu, lietuvių deivė Milda globoja ir šlovina meilę[1].
Deivės Mildos meilė – visaaprėpianti, bekompromisė ir laisva. Tokios pat ir moterys,
žvelgiančios iš tapytojos Mildos
Navickaitės-Jonušauskienės drobių - mylinčios, ieškancios,
kuriančios, globojančios, laukiančios…
Mildos Navickaitės-
Jonušauskienės tapyba – tarsi šilkas, sliuogiantis per
sielos virpesius, tarsi smėlis srūvantis tarp pirštų, tarsi
ryto rasos ašara, byranti skruostu lyg žolės lapu. Mildos
Navickaitės - Jonušauskienės drobės spalvingos, bet labai
subtilios. Jos tapybos kalba taupi bet labai daugiaprasmė. Tapytoja
chaotiškoje, apokalipsės nuojautas trimituojančioje
kasdienybėje ieško tylos ir harmonijos. Jos ieško, ją
randa, ją kuria...
Pastarųjų metų Mildos
Navickaitės - Jonušauskienės tapyba išsiskiria savo ornamentiškumu
ir spalvų gama, joje juntama japoniškos tapybos ant šilko
įtaka, tačiau Milda Navickaitė- Jonušauskienė lieka
ištikima savo nuolatinei - meilės, kaip esminio harmonijos elemento
– temai. Ir nors Milda – lietuvių meilės deivė, jos tapybos
kalba yra universali, visiems suprantama ir be žodyno... Nes tokia yra
meilė...
Parodos atidarymo metu, fortepijonu
skambino maestro D.Grockij.
[1]Tautosakos ir
mitologijos tyrinėtojai neturi vieningos nuomonės apie deivės
Mildos egzistavimą, jos įtaką ir veiklą lietuviškame
panteone. Tačiau Mildos paveikslas jaudino daugelio romantizmo ir
vėlesnių epochų tyrinėtojų ir rašytojų
vaizduotę. Mildos vardu pavadintas ne vienas gražus ir vaizdingas
Lietuvos slėnis, rašoma apie Mildos pagoniškų
šventyklų egzistavimą.
|
Atgal